PLEO – derfor skal du bruge det

Der er efterhånden et hav af systemer og services, men én spiller, du ikke kommer udenom, er Pleo. Kort sagt er det et firmakort, som sørger for udgiftsrapporterne. Det er altså slut med krøllede kvitteringer og private udlæg for dine medarbejdere!

Pleo - dit digitale kort til virksomheden

Indholdsfortegnelse

Hvad er Pleo ?

Der er efterhånden et hav af systemer og services, men én spiller, du ikke kommer udenom, er Pleo. 

Det et firmakort, som du kan udstede til dine medarbejdere – og som helt automatisk sørger for udgiftsrapporterne. Det er altså slut med krøllede kvitteringer og private udlæg for dine medarbejdere!

Som virksomhed kan du både udstede fysiske firmakort og virtuelle kort til dine medarbejdere, som kan bruges til køb i virksomhedens navn.

5 klare fordele ved Pleo

5 klare fordele

Vi kan nævne hele 5 grunde til, at Pleo kort vil være en god løsning for din virksomhed:

#1 Automatisk bogføring

Dine medarbejdere får en notifikation, så snart de har foretaget et køb. Så scanner de kvitteringen, og så snart du har godkendt udgiften, er bilaget bogført. (det er da smart!)

Det sparer masser af tid i forhold til manuel håndtering af kvitteringer – og hvad er sparet, er dobbelt tjent.

Din medarbejder har også mulighed for at kategorisere udgiften, hvilket giver dig et endnu bedre overblik.

#2 Bedre kontrol over udgifterne

Er du bange for at det skal løbe løbsk med firmakort til medarbejderne? På Pleo kort er det muligt at lave købsbegrænsninger for hver enkelt medarbejder eller for en afdeling, så de ikke kan overskride deres tildelte budget.

Samtidig har du totalt overblik over forbruget. Med Pleo har du nemlig hele tiden overblik i realtid over, hvad medarbejderne bruger af penge.

#3 Hurtig refusion af udgifter

Selvom det er et firmakort, så kan dine medarbejdere stadig have brug for at få refunderet små udgifter til f.eks. rejser, forplejning eller mindre kontorartikler.

Pleo gør det nemt for medarbejderne at anmode om refusion af udgifter via app’en, og for økonomiafdelingen at godkende, behandle og udbetale refusionen hurtigt. 

Det kan være en fordel for medarbejderne, der ikke behøver at vente til lønningsdag på at få refunderet deres udgifter, og det kan også reducere den administrative byrde for virksomheden ved at minimere antallet af refusioner, der skal behandles manuelt.

#4 Øget sikkerhed

Pleo bruger avancerede sikkerhedsforanstaltninger til at beskytte mod svindel og uautoriserede transaktioner.

Hvis dine medarbejderes kort mistes eller stjæles, eller I oplever, at noget ikke er helt i orden, så kan kort let spærres i appen.

#5 Forbedret synlighed og rapportering

Pleo giver din virksomhed overblik over jeres samlede udgifter i realtid og mulighed for at generere brugerdefinerede rapporter. 

Med de rapporter i hånden, kan I analysere jeres udgifter og træffe strategiske beslutninger om optimering.

Overvejer I at bruge Pleo

Så hvis dit firma stadig laver udgiftsrapporter og bruger tid på ukendte transaktioner og tabte bilag, så er det vist tid til at få en løsning med Pleo

Det vil spare dig for både tid og penge.

Er du interesseret i at høre mere?

Kontakt os her, så hjælper vi dig i gang.

Picture of Mie Sylvestersen-Platz

Mie Sylvestersen-Platz

Mie har arbejdet mange år som selvstændig erhvervsdrivende inden for digitalisering, regnskab, bogføring og finansiering. Hun er den rette til at yde din virksomhed den bedste støtte i digitaliseringsprocessen.

Kategorier

Seneste blogs

Forretningsbetingelser
Databehandlerpolitik
Fortrolighedspolitik