Digitale værktøjer

Digitalisering kan være en måde at forbedre administrationen i små og mellemstore virksomheder (SMV’er). Ved at bruge digitale værktøjer og teknologier kan SMV’er automatisere nogle af deres administrative opgaver, såsom regnskab og fakturering – for blot at tage et par af de helt åbenlyse opgaver.

Til hjælp for digitalisering findes der en lang række værktøjer, som afhjælper mange af de manuelle rutiner, alle virksomheder har. I blogindlæg nedenfor kan du se nogle af dem, som vi anbefaler.

Gå til andre kategorier her:

Eksempler på digitale værktøjer

Nogle eksempler på digitale værktøjer, der kan hjælpe SMV’er med at forbedre deres administration, er for eksempel:

  • Cloud-baserede regnskabsprogrammer. Det giver brugerne adgang til regnskabsdata fra forskellige enheder og forskellige geografiske placeringer.
  • Projektstyringsværktøjer. Disse værktøjer hjælper virksomheden med at planlægge og organisere projekter og holde styr på deadlines og opgaver. De kan også kobles til regnskabsprogrammer, så din virksomhed automatisk sender fakturaer på forbrugte timer på et projekt.
  • CRM-systemer. Customer Relations Management. Disse systemer hjælper med at administrere jeres kunder og deres kontaktoplysninger. Derudover kan du bruge systemerne til at registrere interaktioner med virksomheden og sætte deadlines for opfølgning, så du ikke mister en kunde, fordi du har glemt at følge op.
  • E-handelsplatforme. De hjælper virksomheden med at administrere online salg og ordrer, og tager imod betaling. Derfor er det oplagt at integrere dem med virksomhedens regnskabssystem.

Digitale værktøjer i et bredere perspektiv

Inden for salg og markedsføring kan digitale værktøjer tages et step længere ud.

Det kan nemlig også omfatte sociale medier, som mange små og mellemstore virksomheder i dag benytter til at opnå større synlighed og nå ud til et bredere publikum gennem online markedsføring. 

Ved at bruge digitale kanaler kan din virksomhed kommunikere med kunder og potentielle kunder og skabe mere målrettede kampagner og tilbud.

Men dette falder udenfor vores kompetencer. Vi arbejder med de digitale værktøjer, som virksomheden kan bruge internt for at optimere processer og arbejdsgange in-house.