Digitale løsninger – hvilke passer til din virksomhed?

Det er lidt af en jungle at finde rundt i de mange digitale løsninger, der efterhånden er på markedet. Derfor har vi lavet et overblik over de programmer, vi anbefaler – og giver samtidig en forklaring på, hvad de egentligt kan.

Digitale løsninger

Indholdsfortegnelse

Hvorfor vælge digitale løsninger

Det er ikke længere et spørgsmål, OM din virksomhed – men mere et spørgsmål om, HVORNÅR du skal digitalisere den, og ikke mindst hvilke digitale løsninger, du skal vælge for at komme bedst i mål.

Og der findes et hav af muligheder på markedet, så jeg kan godt forstå, hvis du bliver lidt afskrækket fra at gå i gang med processen i det hele taget.

Derfor vælger vi. at bruge lidt krudt på at give dig et overblik over de digitale løsninger, som vi vil anbefale dig at bruge – og hvad de enkelte løsninger kan.

(Er du i tvivl, om du skal digitalisere – så få 5 gode grunde til det i vores indlæg: hvorfor digitalisere).

Zenergy - digital løsning til løn

Zenergy er et lønsystem, der samler alle data, der er relevante for dine medarbejderes løn, og så modtager de lønsedlen direkte på mobilen. 

Med Zenergy kan du både administrere lønkørsel, ferieregnskab og indberetning til skat. Ved at vælge dette program som en af dine digitale løsninger, så siger du ja til, at du gerne vil:

  • have alt hvad angår løn samlet ét sted.

  • have digitale lønsedler, i stedet for lønsedler i papirform eller over E-boks.

  • give medarbejderne et bedre overblik over, hvor meget de betaler i for eksempel skat og arbejdsmarkedsbidrag samt hvor meget ferie de har optjent, hvilket er endnu mere vigtigt at holde øje med i forhold til den nye Ferielov.
Zenergy kan naturligvis mere end dette – men her har vi fremhævet tre af de vigtigste ting, du får ud af denne løsning.

Tracelink - digitale løsninger i produktionen

Tracelink er et af de virkelige effektive digitale løsninger, når vi taler om produktionsvirksomheder.

Tracelink hjælper dig med både planlægning, styring og dokumentation af produktionen. Tracelink er for dig som:

  • Gerne vil have et samlet overblik over kunder, projekter, værktøjer, materialer, ordredata, vareforbrug, timeregistrering og kvalitetskontrol. Ved at få dette totale overblik bliver du i stand til at tage væsentligt bedre beslutninger i forhold til din produktion – baseret på data.
  • Har flere medarbejdere, som skal kunne udveksle informationer nemt og hurtigt, uden altid at skulle snakke sammen. Når de alle har adgang til Tracelink, så har de adgang til samme informationsflow i realtid. Heri ligger både en kæmpe tidsbesparelse og mulighed for markant reduktion af fejl.

Intempus - mobil tidsregistrering

En af de digitale løsninger, der virkelig batter, er Intempus.

Intempus er et tidsregistreringssystem, som ligger på mobilen. Du får et samlet overblik over de opgaver og projekter, dine medarbejdere bruger eller har brugt tid på. Denne digitale løsning er for dig som:

  • har medarbejdere, der har behov for at registrere de timer, de bruger på den enkelte kunde, og som ofte på farten. Her ender det ofte med håndskrevne timesedler eller små noter i kanten af en ordreseddel. På denne måde har både du og dine medarbejdere nemt styr på og overblik over, hvor meget tid, der er brugt på en kunde – for det er nemt at registrere på mobilen.
  • har en projektdrevet virksomhed, hvor du bliver betalt efter det antal timer, der bruges pr. projekt. Hold nemt overblik over både projekter og tidsforbrug på de enkelte projekter med Intempus.

E-conomic - online regnskabsprogram

En af de åbenlyse digitale løsninger, der appellerer til alle virksomheder i lyset af den nye Bogføringslov, er E-conomic.

E-conomic er et online regnskabsprogram, der kan skaleres helt afhængigt af dine behov. Her kan du integrere mange af virksomhedens afdelinger og på den måde fået et komplet overblik over salg, lager, løn, fakturering, budget, tidsregistrering og meget mere. E-conomic er for dig som:

  • Gerne vil spare tid og penge på bogføring.
  • Vil kunne bevare overblikket, selv på farten med mobil-appen.
  • Gerne vil have alle data fra alle din virksomheds afdelinger samlet et sted.
Vi er forhandlere af E-conomic og vil derfor kunne hjælpe dig med at skræddersy en løsning til netop din virksomhed.

Edilion - automatisk bilagshåndtering

Vi elsker når en af de digitale løsninger virkelig sparer virksomhedens medarbejdere for kedsommeligt rutinearbejde. Og sådan en løsning har du i Edilion.

Dette system håndterer automatisk alle informationerne på dine bilag, så du (eller din medarbejder) slipper for det kedsommelige tastearbejde, som nogle gange også kan medføre fejl ( – og fejlretning). 

Edilion er for dig som:

  • Gerne vil have et samlet overblik over alle virksomhedens bilag.
  • Har brug for et flow, der sikrer korrekt godkendelse af bilagene.
  • Vil elske at kunne godkende bilag på farten ved hjælp af mobil-app’en.

Roger - betal dine regninger automatisk

Roger er også et af de her lækre digitale løsninger, der sparer dig for kedsommeligt arbejde.  

Roger er et betalingssystem, der automatisk betaler dine regninger. Det kan naturligvis integreres med virksomhedens økonomisystem, så bogføringen også klares helt automatisk. 

Denne løsning er for dig som:

  • Har mange faktura fra mange forskellige leverandører.
  • Har gentagne betalinger-
  • Gerne vil spare tid på at betale regninger.
  • Har flere forskellige personer, som skal godkende forskellige fakturaer.

Pleo - betalingsløsningen til virksomheden

Pleo er en betalingsløsning til virksomheder. Systemet klarer både dine udgiftsrapporter og gør det lettere at håndtere din virksomheds udgifter. 

Pleo er for dig som:

  • Har en eller flere personer i virksomheden, der har firmakort.
  • Ikke gider bruge tid på manuelt papirarbejde 
  • Er dødtræt af udgiftsrapporter.

Pipedrive - håndter nemt dit salg

Når vi taler digitale løsninger inden for salg og salgsstyring, så er Pipedrive svaret. Dette system er en salgsplatform, som gør det nemt at håndtere både dit salg og dine kunder. 

Systemet har en pipeline, der hjælper dig til at holde styr på både kunder og salg, og til at fortælle dig hvornår det er tid til at tage aktion. 

Pipedrive er for dig som:

  • Gerne vil kunne måle din salesperformance.
  • Gerne vil kunne tilgå dine deals uanset hvor du er på mobilen.
  • Mangler hjælp til salgsrapporter og forecasting.

Hvilke digitale løsninger skal du så vælge?

Som du kan se, findes der virkelig mange digitale løsninger – og selv blandt dem, vi anbefaler, er der nogle, der lapper lidt ind over hinanden.

Så hvilke digitale løsninger skal du gå med.

Det er en af de vigtige beslutninger i forbindelse med digitalisering. Og her skal du tage stilling til, hvilket behov du rent faktisk har i din virksomhed. 

Noget er need to have, og andet er nice to have.

Et system der fungerer godt for en virksomhed, er ikke nødvendigvis den bedste løsning en anden virksomhed.

Vi er klar til at assisterer dig med at afdække dine reelle behov, så du kun køber de systemer, du har brug for. 

Kontakt os og lad os tage en uforpligtende snak om dine behov.

Mie Sylvestersen-Platz

Mie Sylvestersen-Platz

Mie har arbejdet mange år som selvstændig erhvervsdrivende inden for digitalisering, regnskab, bogføring og finansiering. Hun er den rette til at yde din virksomhed den bedste støtte i digitaliseringsprocessen.

Kategorier

Seneste blogs

Forretningsbetingelser
Databehandlerpolitik
Fortrolighedspolitik